Umělá inteligence a kognitivní agenti pro podporu práce v účtárně

Přidal:

Role ekonomického oddělení ve společnostech se již nějakou dobu vyvíjí. Z administrativní funkce se posunuje do role výkonné a poradní. Účetnictví v tom hraje hlavní roli, a proto mnoho CFO tráví „méně času zaznamenáváním a ověřováním čísel a více času vytvářením datových vazeb a vysvětlením číselných dopadů na podnikání“ zdroj.

A tento pro firmy pozitivní vývoj, způsobený využíváním nových technologií bude pokračovat. Dnes umělá inteligence (Artificial Intelligence) pomáhá nejenom přečíst finanční doklady, zkontrolovat proti existujícím číselníkům a uložit extrahovaná data do účetní aplikace, ale také doplní způsob účtování, nákladové středisko nebo osoby odpovědné za schvalování.

Přínosy pro účetní spočívají v úspoře ruční práce a zvýšení kvality a konzistence dat. Pro management rychlejší výsledky, téměř v reálném čase, a standardizované napojení na schvalování, reporting či automatickou archivaci dokumentů.

Využití umělé inteligence ve firemním prostředí je obecně vnímáno pozitivně, ale teprve když ji začnete používat a ověříte si její dovednosti, objevíte nové způsoby jak pracovat s firemními daty i dokumenty.

Využití umělé inteligence v podnikové sféře brzy poskytne možnost využívat poznávací-kognitivní agenty pro zpracování výsledků v reálném čase (Cognitive Agents for Real Time Accounting).

Dnes spolupracujete s účetními aplikacemi pomocí softwaru s grafickým uživatelským rozhraním. Používáte tlačítka, přehledy, filtry umožňují interakci a nalezení správných informací. Procházení někdy složitými aplikacemi a filtrovacími nástroji je znalostně i časově často náročné. Využití umělé inteligence usnadní život tím, že nabídne zcela nové způsoby interakce s účetním softwarem.

Kognitivní agenti pro podnikové aplikace brzy umožní rychlý a snadný přístup ke složitým účetním a ekonomickým funkcím: „Jaký je dnešní prodej v Plzeňském kraji?“ Odpovědi na takovéto otázky bude možné brzy získat s využitím kognitivního rozhraní využívající nástroje umělé inteligence.

Kognitivní agenti vám také ale řeknou, co dělat dál v účetních postupech, identifikují rizika a zobrazí upozornění, tak aby zajistili konzistenci dat. Kognitivní agenti komunikují s lidmi a usnadňují každodenní práci. Dnes se používají v rámci spotřebitelských aplikací a nyní míří světa firemních informací. Máme se na co těšit.

Jindřich Kahoun on EmailJindřich Kahoun on LinkedinJindřich Kahoun on Twitter
Jindřich Kahoun
Ing. Jindřich Kahoun je softwarový specialista se zaměřením na firemní aplikace. V devadesátých letech začínal jako softwarový architekt ekonomických informačních systémů a projektový vedoucí implementačních projektů. Následně pracoval ve společnost Asseco Solution jako ředitel a produktový manažer informačního systému HELIOS. V roce 2017 založil poradenskou a vývojovou společnost ERPIO zaměřenou na digitalizaci firemních informací a jejich automatizované zpracování.
0
  Related Posts
  • No related posts found.